Dlaczego?
Technik reklamy to zawód interdyscyplinarny. Osoba go wykonująca odnajdzie dla siebie przestrzeń, w której z powodzeniem będzie realizować swoją karierę. Począwszy od zasad tworzenia i produkowania przekazu reklamowego we wszystkich dostępnych mediach, przez rozumienie i posługiwanie się zasadami marketingu reklamy, po umiejętność zaplanowania i poprowadzenia kampanii reklamowej. W swojej pracy będzie mogła wykorzystywać
nabyte umiejętności z zakresu plastyki, psychologii, posługiwania się językiem polskim, pracy w programach graficznych, czy znajomości mediów, w tym specyfiku Internetu.
Umiejętności, jakie zdobędziesz:
- tworzenie reklam za pomocą komputerowych programów graficznych;
- prowadzenie kampanii reklamowej;
- sprzedaż usług reklamowych;
- organizacja i prowadzenie kampanii reklamowej;
- przygotowywanie oferty produktów i usług reklamowych oraz prowadzenie sprzedaży tych produktów;
- stosowanie podstawowych środków reklamy;
- prowadzenie działalności gospodarczej.
Zajęcia dodatkowe
Nauka zawodu odbywa się nie tylko w tematycznych pracowniach szkolnych, ale także podczas jednodniowych wycieczek przedmiotowych.
Praktyki zawodowe
Szkoła organizuje praktyki zawodowe w miejscach, zapewniających rzeczywiste warunki pracy, właściwe dla nauczanego zwodu, w wymiarze 8 tygodni (280 godzin ).
Uczniowie mają możliwość decydowania, w jakim obiekcie chcą odbywać praktyki.
Uczniowie mogą odbywać staże zagraniczne w ramach programu Erasmus+.
Gdzie możesz pracować?
Pełnoprofilowe i specjalistyczne agencje reklamowe; działy marketingu i reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych, handlowych, instytucji publicznych; biura ogłoszeń środków masowego przekazu; studia graficzne lub studia fotografii cyfrowej, także branża handlowa.
Stanowiska, na jakich może być zatrudniony absolwent technikum reklamy
Agent reklamowy (pracownik działu obsługi klienta), pracownik zespołu do spraw obsługi zlecenia (account manager), pracownik działu kreatywnego, autor tekstów i sloganów (copywriter), projektant grafiki (art designer)/grafik komputerowy, pracownik działu produkcyjnego, pracownik działu planowania publikacji, pracownik działu badań rynkowych, specjalista do spraw marketingu, specjalista do spraw reklamy, specjalista do spraw
kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej (public relations), pracownik biura reklamy, organizator usług sprzedaży internetowej, przedstawiciel handlowy, telemarketer.