Poligrafia jest wszędzie, żyjemy bowiem w świecie reklam, ulotek, opakowań i nadruków. Technik grafiki i poligrafii cyfrowej jest potrzebny w każdej agencji reklamowej, we wszystkich firmach wydawniczych oraz drukarniach cyfrowych. Od jego umiejętności zależy ostateczny wygląd bannerów internetowych, design stron internetowych, ulotek, gazet, kolorowych czasopism oraz książek. Zajmuje się przygotowywaniem materiałów do drukowania. Obsługuje różnego rodzaju programy graficzne oraz typowe programy do składu komputerowego. Za pomocą komputera wykonuje
obróbkę dostarczonych materiałów graficznych (tekstu, wykresów, fotografii, tabel).

Uczniowie w tym zawodzie kształceni są z wykorzystaniem specjalistycznych programów komputerowych na oprogramowaniu pakietu Adobe, w szczególności Photoshop, Illustrator, InDesign, Acrobat, Bridge; podczas nauki mają pełny dostęp do Adobe Creative Cloud i wszystkich programów Adobe. Alternatywnym oprogramowaniem wykorzystywanym podczas kształcenia z zakresu grafiki jest pakiet oprogramowania Corel.
Ponadto uczniowie poznają wykonywanie impozycji za pomocą oprogramowania Impozycjoner, a w tworzeniu modeli 3D oprogramowania aktualnie na rynku.
Drukowanie cyfrowe odbywa się z wykorzystaniem urządzenia drukującego nakładowego i urządzeń do obróbki wykończeniowej akcydensów, opraw zeszytowych i specjalnych.

Zajęcia dodatkowe

Nauka zawodu odbywa się nie tylko w tematycznych pracowniach szkolnych, ale także podczas jednodniowych wycieczek przedmiotowych do drukarni (cyfrowych, offsetowych i fleksograficznych), firm poligraficznych i reklamowych, a także podczas spotkań ze specjalistami z branży organizowanymi w naszej szkole.

Praktyki zawodowe

Szkoła organizuje praktyki zawodowe w miejscach, zapewniających rzeczywiste warunki pracy, właściwe dla nauczanego zawodu, w wymiarze 8 tygodni (280 godzin).
Uczniowie mogą odbywać zagraniczne staże w Hiszpanii w ramach programu Erasmus+.

Firmy zajmujące się usługami związanymi z projektowaniem graficznym, drukowaniem cyfrowym, modelowaniem i drukowaniem 3D; agencje reklamowe, drukarnie, studia graficzne; własna działalność świadcząca usługi z zakresu grafiki komputerowej, jak również e-usługi.