Dlaczego?
Klasa przeznaczona dla uczniów o niesprecyzowanych w pełni zainteresowaniach. Stwarza możliwości pełnej integracji młodzieży niepełnosprawnej z rówieśnikami, w której będzie zapewniona stała pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Przyjazna atmosfera, pełne zrozumienie, tolerancja, partnerstwo podczas zajęć warsztatowych, niewielki zespół klasowy, dwóch nauczycieli – uczący przedmiotu oraz nauczyciel współorganizujący kształcenie. Dla uczniów wymagających wsparcia zajęcia rewalidacyjne i terapeutyczne, prowadzone przez specjalistów – to tylko niektóre zalety klasy integracyjnej.
Budynek szkoły jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Umiejętności, jakie zdobędziesz:
- przygotowanie do kontynuacji nauki w szkołach policealnych, pomaturalnych i na uczelniach wyższych;
- samodzielne formułowanie i argumentowanie własnych opinii;
- współpraca w grupie i budowanie relacji w duchu wzajemnego szacunku;
- umiejętność pracy w zróżnicowanym środowisku (w tym z osobami o różnych potrzebach edukacyjnych).
Profil klasy
Uczniowie realizują w zakresie rozszerzonym przedmioty: język polski, historię i matematykę.
Dzięki integracyjnemu charakterowi klasy, dbamy o indywidualne podejście do ucznia, wspierając zarówno rozwój edukacyjny, jak i społeczny. Zespół nauczycieli oraz specjalistów (pedagog, pedagog specjalny i psycholog) zapewnia odpowiednie warunki do nauki i rozwoju w duchu wzajemnego szacunku i akceptacji.
Szkoła zapewnia poczucie spokoju i bezpieczeństwa oraz fachową kadrę. Stosuje metody aktywizujące w procesie edukacji, współpracuje z instytucjami na rzecz zdrowia psychicznego.
Zajęcia uzupełniające
Uczniowie mogą uczestniczyć w warsztatach rozwijających umiejętności współdziałania w zespole i rozwijania osobistych zainteresowań – „Szkoła dobrych relacji i komunikacji”. Mają możliwość uczestniczyć w zajęciach TUS SST (trening umiejętności społecznych), których celem jest stworzenie warunków i sytuacji do uzyskania umiejętności, kompetencji i wiedzy społecznej.
Uczniowie biorą udział w różnych akcjach charytatywnych, kształtują nawyki bezinteresownej pomocy innym, organizują cykliczne akcje pomocowe dla czworonogów ze schronisk dla bezdomnych zwierząt, współpracują z WOŚP.
Uczniowie uczestniczą również w zajęciach edukacji ekologicznej, np. w Lesie Łagiewnickim, palmiarni oraz ogrodzie botanicznym.
Możliwości kontynuacji nauki lub podjęcia pracy
Kontynuacja nauki na kierunkach humanistycznych i innymi powiązanymi z realizowanymi rozszerzeniami. Możliwość uczęszczania do szkoły policealnej.